Olin eilen Innokas - verkoston Kiinnostaako koodaus ja robotiikka - jatkokoulutuksessa opettamassa Racket - ohjelmointia. Aamupäivän pajassa kävimme läpi Racket - kielen perusteita (peruslaskuja sekä piirtämistä) sekä sitä miten Racket-Turtlea voi käyttää geometrian opetuksessa.
Racket ohjelmointia I - piirtäminen (PDF)
Racket - Turtle - koodi (ZIP)
|
Emme meinanneet päästä lounastauolle, kun tämä kuvio piti saada koodattua Racket-Turtlella |
Iltapäivällä työskentelimme Peruspeli 1:n kimpussa. Peruspelissä on kaksi eri pohjaa, joiden avulla voidaan opettaa ohjelmoinnin perusperiaatteet: ehtolauseet, haarautuva koodi sekä funktion kirjoittaminen.
Racket ohjelmointia II - peruspeli (PDF)
Peruspeli 1 - koodi (ZIP)
|
Opettelimme ajattelemista tämän Peruspeli 1a:n avulla, milloin vaara (pun) ja kerättävä (vihr) ovat riittävän lähellä? |
Vastaanotto oli innostunutta ja taas kerran tuli mieleen, että kyllä on mukavaa innostaa ja innostua yhdessä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti