lauantai 28. maaliskuuta 2015

Uusia mahdollisuuksia matematiikan opiskeluun Racket - kielen avulla

Olin eilen Innokas - verkoston Kiinnostaako koodaus ja robotiikka - jatkokoulutuksessa opettamassa  Racket - ohjelmointia. Aamupäivän pajassa kävimme läpi Racket - kielen perusteita (peruslaskuja sekä piirtämistä) sekä sitä miten Racket-Turtlea voi käyttää geometrian opetuksessa.

Racket ohjelmointia I - piirtäminen (PDF)
Racket - Turtle - koodi (ZIP)  
Emme meinanneet päästä lounastauolle, kun tämä kuvio piti saada koodattua Racket-Turtlella
Iltapäivällä työskentelimme Peruspeli 1:n kimpussa. Peruspelissä on kaksi eri pohjaa, joiden avulla voidaan opettaa ohjelmoinnin perusperiaatteet: ehtolauseet, haarautuva koodi sekä funktion kirjoittaminen.

Racket ohjelmointia II - peruspeli (PDF)
Peruspeli 1 - koodi (ZIP)

Opettelimme ajattelemista tämän Peruspeli 1a:n avulla, milloin vaara (pun) ja kerättävä (vihr) ovat riittävän lähellä?
Vastaanotto oli innostunutta ja taas kerran tuli mieleen, että kyllä on mukavaa innostaa ja innostua yhdessä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti